Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

Jótanácsok egy rohanós naphoz?

Ismerős az a szitu, amikor épp, hogy odaértél a szupermarketbe, de neked már úton kellene lenned a következő állomásod felé? Valahogy mindig éppen akkor történik valami, megáll a metró, dugóba kerülsz, baleset vagy átépítés miatt lezárják azt az útszakaszt, amit ismersz, és amin keresztül eljuthatsz időben a célállomásodra. Ilyenkor bizony áldásos lehet egy B terv.

Amikor tudod, hogy másnap fontos ügyeket kell elintézned, orvoshoz mész, vagy egy megbeszélésre, esetleg egy rendezvényre, mindig felkészültnek kell lenned, hogy időben odaérj. Ha például egy állásinterjúra mész, akkor nagyon fontos az első benyomás, és ha már az első találkozókor elkésel, vagy ziláltan esel be az ajtón, az rendkívül kellemetlen lesz a számodra, és valószínű, hogy mínusz pontokkal indítasz.

De mit is tegyél, hogy ha egy kicsivel is,
de rendszerezettebbé tedd az életed?

Gondold át!

Szánj 10 percet arra, hogy átgondold a holnapod! Készíts egy teát, ülj le kényelmesen, futtasd végig a fejedben, hogy hova kell menned, mikorra kell odaérned, és hogyan jutsz el oda.

Tervezz!

Vedd elő a terveződ, a kalendáriumod, a telefonod vagy akár egy papír cetlit, ahova fel tudod vázolni, hogy milyen módon fogod a holnapi napot kivitelezni. A húzós napokon megnyugvást jelenthet, ha van egy mankód, ami mentén haladhatsz.

Ne centizd ki az idődet!

Mindig hagyj nagyobb idősávokat két úticél között, hiszen nem tudhatod, hogy éppen mi fog elromlani. Nyilván nem úgy kell ezt értelmezni, hogy ha esetleg elromlik az autó, akkor még fel tudd hívni a legjobb barátod/barátnőd, aki elfuvaroz téged. És ha szerencsére minden úgy alakul, ahogy te azt eltervezted, akkor ne kelljen már egy órával a megbeszélt idő előtt ott csellengened. Inkább indulj el 10 perccel hamarabb, és legyél ott hamarabb egy kicsivel, minthogy mások várjanak rád.

Gondolkozz előre!

Ne csak arra gondolj, hogy minél hamarabb odaérj, hanem fontos az is, hogy időt tudj szánni arra, hogy igyál egy korty vizet, vagy egyél néhány falatot. Ha nem viszel be elég tápanyagot a szervezetedbe, akkor kimerült leszel, és nem tudsz odafigyelni, koncentrálni. Ha nincs elég időd arra, hogy ebédelj, akkor még reggel gondolkodj arról, hogy legyen nálad szendvics, gyümölcs, amit el tudsz fogyasztani útközben is. Nyilván ez sem egészséges, viszont még mindig jobb, ha egyáltalán nem ennél semmit.

Legyen egy B terved!

És akkor elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amit már az elején is említettem. Legyen egy B terved. Amikor valami probléma akad, neked pedig sietned kellene, akkor előfordulhat, hogy leblokkolsz, és sorozatosan rossz döntéseket hozol, amivel csak hátráltatod magadat. Ilyenkor érdemes már előző nap egy másik útvonalat/éttermet/buszt/bevásárlóközpontot/gyógyszertárat keresned, hogyha éppen valamilyen okból kifolyólag az első opció befuccsolt, akkor tudjad, hogy ha jobban körülnézel, akkor a közelben lesz egy másik lehetőséged.

+1 Mindig legyen nálad egy kis üveg víz!

Ezt talán annyira nem is kell magyaráznom, viszont tényleg nagyon fontos, hogy egy rohanós napon is meg legyen a szükséges folyadékbeviteled, hiszen az egészséged nagyon fontos!

Így a blog végére úgy érezheted, hogy ez egy kicsit túlzás, viszont ha másnapra egy nagyon fontos dolgod akad, és nem akarod, hogy meghiúsuljon, akkor mindenképp érdemes ezek közül a pontok közül néhányat felhasználnod, hogy zökkenőmentesen teljen az az akadályokkal teli nap.